Szórd szét kincseid, a gazdagság legyél te magad Weöres Sándor

2011. június 3., péntek

82. Ünnepi Könyvhét és 10. Gyermekkönyvnapok

Az új szabályok szerint nem úgy van, hogy hármas szóösszetételt már nem használunk? Gyermek Könyvnapok, Gyermekkönyv Napok. Hm!? Így is fura, úgy is.

Voltam könyvesboltban!
Ne tessenek mosolyogni, tudom ez már többeknél előfordult. Mostanában ez már nem is olyan egyszerű, a könyvkiadás, terjesztés problémái, a kiadók és vásárlók anyagi helyzete, az érdeklődés és az olvasók körének csökkenése, a digitális könyv terjedése, lehetne még sorolni.
Amin viszont lehet mosolyogni, hogy végül vettem négy színes folyóiratot á/50 Ft, az eredeti ár darabonként 465 Ft lett volna. Kiválasztottam még néhány kötetet, de számot kellett vetnem lehetőségeimmel. Ugye, nem is olyan egyszerű könyvesboltba menni és vásárolni, de tegyük ezt félre. Elhoztam a 82. Ünnepi Könyvhét és 10. Gyermekkönyvnapok kiadványát 40 oldalon.

Meglepődtem a címlapon, grafikának sem utolsó, sőt, kiváló munka. A részletek megtekinthetők a könyvhét honlapján.

Belelapozva feltűnő volt a sokszínűség, talán nem is olyan rossz a helyzet, büszkék lehetünk az idei választékra. 116 kiadó (19 határon túli), 385 újdonság, a gyermekkönyveknél 32 új kötet. A külső is feltűnt, minden kor és stílus képviselve van a könyvtervezésben és tipográfiában. Nagyobbra hagytam a két belső lap képét, ki lehet nagyítani és csemegézni!

Az eredeti tervem az volt, hogy az általam kiválasztott könyvek listáját közreadom, hátha tanulságos mások számára is. Végül annyit fel kellett volna soroljak, hogy erről a szándékomról lemondtam. Egyet mégis kiemelek, azt hiszem több szempontból érdekes lehet, részemről valószínű szakmai ártalom, de ha már könyvekről van szó...
Szabó Lilla: A szlovákiai magyar könyvművészet 1918-1945. Méry Ratio, Somorja. 236 oldal, 7900 Ft, ebbe biztosan bele fogok nézni, vásárolni már nem biztos, hogy tudok.
Az utolsó képen látható kedves szerkesztőtársunk Turbuly Lilla kötete is -lásd alább a bejegyzést-, a budapestieknek említem, 4-én szombaton 18 órakor dedikál a Móra kiadónál a Vörösmarty téren.
Jöttök?

2 megjegyzés:

  1. A rendezvény plakátja nekem is annyira megtetszett, hogy már a Turbuly Lilla-interjú idején kimentettem, hogy megfelelő időben -azaz most-, felugorjon ide, úgyhogy nagyon köszönöm Laci, hogy megelőztél és megtetézted még saját első benyomásaiddal.
    Az általad említett nyelvtani probléma megnyugtató megoldását áhítozva várjuk kompetens olvasóinktól a szerkesztőségbe!
    És ha már szolgálati közlemény, akkor az is az, hogy az Artemisz Kiadó egyik alapítója Rakovszky Zsuzsa VS című könyvét nem csak esztétikai élmény kézbe venni (a nagyszerű Pintér József munkája, tessék a nevet megjegyezni!), hanem beleolvasva A kígyó árnyéka nyújtotta élmény előszele susog kifelé belőle. Fontos még, hogy Géczi János barátunk is új könyvvel jelentkezett idén: Viotti négy vagy öt élete a csinos kis kötet címe. Tehát elő a betűfaló készülékekkel!

    VálaszTörlés
  2. Oké, írja meg mindenki hogy mire feni a fogát! Nálam egyelőre ez a lista: Rakovszky, Turbuly, Parti Nagy, Géczi, Jász, Lator, PIM kiadványok. De még megnézem személyesen is a felhozatalt. Persze az árakat még nem kalkuláltam, mert az ilyen tevékenység nem méltó ehhez a szép eseményhez...

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...