Szórd szét kincseid, a gazdagság legyél te magad Weöres Sándor

2010. szeptember 4., szombat

Bookart a FUGA-ban

Kissé megzavart, hogy ugyanoda, ugyanazon napra két meghívót is kaptam két különböző időpontra. Mindkettő a FUGA-ba szólt. A 18 órakor kezdődő Scien Tile kiállítás megnyitójára Zsubori Ervin hívta fel a figyelmünket az Arnolfini blogon (lásd itt a lapon), ismertetőt is adva hozzá.
A másikról a bookart oldalról értesültem, ez kezdődött 19 órakor. Mivel az előzőre nem tudtam elmenni -így sajnálatomra nem találkoztam néhány ott résztvevő baráttal- az utóbbira éppen odaértem. Kiderült ez is kettő?-három? dologról szól, egy könyvbemutató,Felhőjáró Baksa-Soós Attila  Cinege A lábát c. kötetéről Hobo beszélt. Miért is Hobo? Talán többen emlékeznek még a legendás Kex együttesre, időnként ő is szerepelt benne. A zenekar frontembere volt a szerző papája. A könyvvel függ össze a Photo Poetica kiállítás, amelyről a Fuga oldalon található néhány szó.
Végre elérkeztünk a bookart-hoz. A mozgalomról annyit érdemes tudni, hogy eredetileg a kidobásra, pusztulásra ítélt könyveket művészi eszközökkel igyekszik újrahasznosítani, átlényegíteni. Több megmozduláson magam is részt vettem. Ez esetben viszont a szerző most megjelent és egy korábbi kötetét látták el többen szabadon értelmezett 'illusztrációkkal'. A kötetek között még illusztrálatlan, szabad példányok is vannak, amelybe bárki dolgozhat.
Nagyon megnyerték a tetszésemet a felszabadult, ötletes, fiatalos művek. Az illusztrációkról és szerzőikről a már említett Bookart lapon lehet még tájékozódni, sőt a könyvek más művészi felhasználásáról is.
Egy kicsit fiatalabbnak éreztem magam tegnap este.

2 megjegyzés:

  1. Majd' elfelejtettem a titkot elárulni, szombaton délelőtt az egyik szabad kötetbe én is becsempésztem három kis kollázst. :-)

    VálaszTörlés
  2. Ez aztán a komplex beszámoló! És én még csak Baksa Soós Jánosnál (alias Január hercegnél) tartok...
    A BookArt linkje egyébként itt látható jobbra a kedvenceink között.
    Ha aktualizálják megint felkerül a lista tetejére.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...