Szórd szét kincseid, a gazdagság legyél te magad Weöres Sándor

2014. december 19., péntek

Táblák

Úgy gondoltam talán elfér még egy könnyed bejegyzés a táblákról, mielőtt belemerülnénk az ünnepekbe. Felfoghatjuk úgy is, hogy már sok komoly dologról volt szó, ideje játszani is egy kicsit.

Ha történeti sorrendet tartanánk nem ez a kép következne, de az idő ezen látszik a legjobban. A sorsa is izgalmas, az autószerelőnél találtam rá, ki látván elfogultságomat nekem ajándékozta. Egy régebbi villamos-szám-táblára került a cégfelirat, az időjárás mellett ez is oka e csodálatos, festői károsodásnak.

Ez már azonban a legrégebbi, a 18. századból való. 'A két Törökhöz' címzett kocsma házának falán van (Kapucinus u.9.). Mivel igazán nehezen olvasható, kölcsönvettem egy leírást, egy másik helyen pedig a fordító rendesen megküzdött vele.  "All(es) hier Schencke Man Ein Das Roth Türcken Blut, Auch Bier Und Weis U(nd) Ro(th) So Uns Ergo ferSchu(ld)". Ami magyarul: Itt mindenki(nek) töltsék a vörös török vért, sört is, vörös és fehér (bort) is, így miénk az adósság (vétek). Néhány kép a felújított házbelsőről is megtekinthető.

Ki tudja még milyen bolt lehet, amelynek ez volt a táblája? Na jó, mi még tudjuk, de az ősi múlttal rendelkező szó lehet, hogy kiveszik nyelvünkből? Olyan táblát egyenlőre nem találtam, ahol még a régi dohánylevél is ott van.

Hm! Elgondolkodtam, akkor holnap hová viszem az állatokat legelni, ráadásul még meg is büntetnének érte. Maradnak a lányok, akkor rajtuk legeltetek (mármint a szemem). Az Ócsai Tájvédelmi Körzet házai között az ilyen, régi természetvédelmi táblákból egész gyűjtemény van.

Ez igen! Éppen rázni akartam a rongyot (15 km-es sebességgel), de itt ezt nem tehetem. Méltányolom azonban, egy sportpálya aszfaltozatlan parkolójának kapuján van.

Az ünnepekre való tekintettel tettem be ezt a képet. Kéretik mindenki, a táblán foglalt figyelmeztetést tartsa be! Különösen vendéglátóipari egységek környezetében, ez is ilyen helyen van. Nem tudom, de én még nem tanultam annak idején ezt a táblát.
Az utcai (KRESZ) tábláknak az utóbbi időben külön kultúrája alakult ki, meglepőek vannak közöttük, igazi street artra alkalmas megoldások is. Aki tovább szeretne mosolyogni az alábbi helyen igen jókat találhat.

Remélem felüdülés volt az ünnepi készülődés közepette!
Boldog Ünnepeket!

5 megjegyzés:

  1. Erre csak ezt tudom felelni:
    http://4.bp.blogspot.com/__4zQaz8XDVw/TGULbHrUgzI/AAAAAAAAEG8/U0lksWYMwbs/s400/Golan+265.JPG

    Kedvenc izraeli táblám, vízen járni tilos!

    VálaszTörlés
  2. az a ház ott a Kapucinus utcában egy hatalmas középkori levegővétel! - nagyon köszönöm, hogy most már értem is, mi van a táblára írva :) Boldog Ünnepeket!

    VálaszTörlés
  3. Van méég... :-) egyszer majd sorra kerülnek azok is. Köszönöm!

    VálaszTörlés
  4. Zalaegerszegen a megyei könyvtárnál a Kefekötő táblája...! Az egy csoda...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Krisztina! Esetleg egy fotót lehetne kapni róla? :-)
      Köszönettel...

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...