Szórd szét kincseid, a gazdagság legyél te magad Weöres Sándor

2011. augusztus 9., kedd

Carlos nem jön Magyarországra?




Pár hónapja bemutatták Németországban a Carlos című életrajzi filmet. Kivártam, amíg eljutott a sarki videotékába, és megnéztem, némi hezitálás után nem a 6 órás teljes változatot, csak a 3 órás mozifilmet. Jó volt. Ez a magyarországi nézőknek nem áll módjában, a Carlost eddig nem mutatták be, és nem tudok róla, hogy hamarosan a mozikba kerülne. A hazai forgalmazók kerülik a kockázatos alkotásokat, de ez is annak számít? Olivier Assayas filmje ritka izgalmas témáról szól, a 70-es évek nemzetközi terrorizmusáról, háttérben a hidegháborús fenyegetéssel kettéosztott világ, sztárok játszanak benne, jól, és az egyik epizód BUDAPESTEN játszódik. Van persze sok vér, robbantás, erőszak, gépeltérítés, Carlos számos nőügyét is felfestik mellé (az egyik utolsó hír, amit a ma is élő terroristáról találtam, hogy tíz éve, a börtönből elvette az ügyvédnőjét feleségül), de eközben elgondolkodhat a néző a nagypolitika folyamatain. Látjuk az emlékezetes OPEC-túszejtést, aztán azt is, ahogy a kétpólusú világrend felbomlásával lassan a terroristák lába alól kicsúszik a talaj... A történelemben tájékozottak biztos számon kérhetnek ezt-azt a filmen, sok mindent homályban hagy Carlos életéből (egy venezuelai fickó miért épp a palesztin szabadság ügye mellett kötelezi el magát?), de értékes, nagyszabású, látványos, emlékezetes munka. Hihetetlen, hogy senkit ne érdekelne Magyarországon.

2 megjegyzés:

  1. Annál is inkább, mert a pletyka szerint állítólag Csopakon nyaralt a nehéz időkben, pártunk és kormányunk szemlesütős támogatásával. Ki tudja, talán egyszer a strandlabdánkat is visszadobta mosolyogva...

    VálaszTörlés
  2. Hát én bizony végignéztem a múlt héten a 3 részes tévéváltozatot. Kezdetben gondolkoztam, hogy tényleg érdekel-e ez engem, de aztán rájöttem, nem árt tisztában lenni azzal, hogy míg mi azt hittük, hogy gondtalanul élünk, 1979-ben önfeledten lövöldözött Budán egy saját magát teljességgel törvényen kívülinek tartó, "jó ügyért harcoló" fanatikus terrorista. Hogy nem lett nagyobb véráldozat Magyarországon, azt végül is annak köszönhetjük, hogy a magyar titkosszolgálat a botrányt elkerülendő, ingyen és bérmentve felajánlotta Charlos személyes védelmét és ezzel mintegy bűntársa lett nem egy emberölésnek Európában és az arab világban.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...