Szórd szét kincseid, a gazdagság legyél te magad Weöres Sándor

2012. április 3., kedd

Japán kalligráfia a Sakura ünnepen

Az ELTE Botanikus kertjében, ismertebb nevén a Füvészkertben lesz szombat-vasárnap egy újabb japán kalligráfia ünnep, a Hanami Shodokai. Az év elején volt egy hasonló az 'az év első írása'. Ez most a Sakura, a japán cseresznyefa virágzásával egyszerre lesz. Véleményem szerint ennél csodálatosabb környezetben ilyen érdekes megmozdulás manapság igencsak ritka honunkban. Lesznek kiállítások, grafikai eszközök vására, lehet csak nézni, tekeregni a kertben, sőt a kalligráfia kipróbálása is mindenkinek szabad.

Méghozzá ezeket az írásjeleket, a "hanami" azaz 'virág nézés' kanjikat lehet próbálgatni, ez az előkép. Rajta, lehet kezdeni gyakorolni! Természetesen aki mást szeretne leírni az is megoldható.
Pontos tudnivalók az említett Füvészkert és a Maido honlapon.

2 megjegyzés:

  1. Ez egy nagyon jó program, kár hogy nem vagyok most otthon. A Fűvészkertben sem hiszem, hogy voltam valaha...

    VálaszTörlés
  2. Csatlakozom az előttem szólóhoz. Én már voltam a Füvészkertben - elmaradhatatlan helyszíni szemle a Pál utcai fiúk kedvelőinek! - de szívesen megnézném én is cseresznyevirágzáskor. Remélem kiküldött munkatársunk mesél majd nekünk az eseményről és látjuk majd a távolból a kalligráfiákat is.
    Eszembe jutott mindjárt egy film is, Doris Dörrie: Hanami.
    Ha szembejön, ajánlom mindenkinek.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...