Szórd szét kincseid, a gazdagság legyél te magad Weöres Sándor

2015. június 20., szombat

Táblák 3#

Kezdjük a legnehezebbel. Aki ki tudja silabizálni, jutalmat kap! Pontról pontra, kinagyítva, fantáziálva próbáltam elolvasni, odáig jutottam, hogy úgy kezdődik 'felújította' és a végén '1991'. Jó lenne, ha újra akadna, akinek a nevét és a dátumot ki lehetne írni. Például '2015 Szentendre'.

A Havanna lakótelepen, mintegy 20 négyzetméteren 14 kis táblát találtam egyik délután. Amikor elmeséltem több helyen, azt kérdezték: Te csináltad? Kinézték belőlem, és valóban, volt már szándékomban de megelőztek. Én azt írtam volna ki: Kedves kutyatulajdonos! Legközelebb légy szíves feltakarítani kedvenced után!

Itt többszörös megtévesztés esete forog fenn. A design fő problémája mellett az, hogy nem tolóajtó. Igaz, a kilincsnek tűnő fogantyút valóban nem lehet lenyomni, az ajtó pedig ugyanúgy nyílik, mint a többi. Aki kipróbálja rájön a megtévesztésre.

Hm! Nem vagyunk szokva kérem az ilyen táblákhoz, méltányolom az új hangot.

Ki tudja, hol tanult Petőfi Sándor? Egy tábláról azt is leolvastam, a Deák téren 1833-34-ben, ahol az Evangélikus Múzeum van. Éppen felújítják az épületet, ezért nem tudtam fotót készíteni róla.
Lássunk egy igazán szépet is. Ámde szomorú Maderspach Károlyné története. Haynau nyilvánosan megvesszőztette és bebörtönöztette, mert segített a menekülő szabadság-harcosokon, közöttük Bemnek is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...