Csütörtökön nyílt meg Svindt Ferenc bélyegtervező-képzőművész kiállítása. Az érdekessége, hogy több oldalát mutatja meg a művésznek, nem csak a bélyeggel kapcsolatos munkásságát.
Egy akár mail art ihletésűnek is nevezhető olajfestmény a kiállítás címére "56 év..." Pesti srácok emlékműve utal. A társadalmi elkötelezettség más munkáiban is megjelenik. A kiállítás egyik egyharmadában olyan emlékmű tervei szerepelnek amelyek egyben gyermek játszóhelyként is funkcionálnak, kissé profánnak találtam az elképzelést.
A másik egyharmadrész a képzőművészeti munkásságot mutatja be, ezek között az installációval érdekesen együttműködő három kép a mai szellemiséget képviseli.
A legizgalmasabbnak azonban a bélyegtervezői munkásságát bemutató részt találtam. Kiemelkedően szép bélyegek szerepelnek művei között, például ez a 2007. évi Bélyegnapra tervezett sor és blokk.
Különös története van az 1999 húsvétjára kiadott bélyegnek. A tervező a torinói lepel Krisztus arca és Masaccio Atya ábrázolása közti szinte azonosságnak vélt képet egyesítette egy bélyegen. A hittel telített munka a legjellemzőbb más bélyegeire is, több részesült már nemzetközi (1994, Téli Olimpia-Lillehammer), és hazai (1997 és 2002-ben az Év legszebb bélyege) kitüntetésben.
Nagyon izgalmas volt számomra a bélyegkiadás egy-egy fázisának , a tervek, a még perforálatlan nyomdai ívek, az imprimatúrák stb. bemutatása. A 150 éves a fotózás, a Kodály Zoltán születésének 125. évfordulójára készült terv grafikai printje szinte két külön világot képvisel, a témának megfelelően.
Minden tiszteletem és csodálatom a Magyar Posta és tervezőinek, bélyegeinek minőségéért, világhíréért. Mégis, mail artosként részben ismerve más országok bélyegeit, az 'artistamp', a művészbélyegek világát, úgy gondolom kissé konzervatív. Nem lehetne ezen változtatni?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése