Szórd szét kincseid, a gazdagság legyél te magad Weöres Sándor

2011. november 7., hétfő

Meglepetés

Ajándékba kaptam Lakner Zsuzsától a "22"Assembling Magazine aktuális számát,  melyet ő bemutatott  az angol nyelvű blogjában.

Mivel hiába vártam, hogy a magyar nyelvűn is megjelenjen, hát vállalkozom rá én.
Annál is inkább, mert két évtizede rengeteg felesleges írást olvastam a művészet végéről, a képzőművészet megszűnéséről, pedig én mindig is azt gondoltam és tanítottam, hogy a művészet egyidős az emberek öntudatosodásával (lásd altamirai, szibériai, afrikai barlangrajzok, festmények, Willendorfi Vénusz stb.)  és csak akkor ér véget, ha az emberiség léte megszűnik.
Az a művészet lényege, amit ez a nagyon kis példányszámú egyedi kiadványsorozat hordoz magában: összeáll néhány ember Ukrajnától Kanadáig - ez esetben 22- és készít megadott méretre különböző technikákkal műveket, amit Zsuzsa összefűz kiadvánnyá és elküldi a résztvevőknek, meg néhány kivételezettnek, akiket ezáltal közösségük tagjává avatnak. Szépség, misztikum, hit, humor, sokféleség, szellem, képi tudás, gondolatok evilágról, melyben éppen most léteznünk adatik.
Valójában megerősítik hitemet a művészet örökévalóságában.
Köszönet érte!  

1 megjegyzés:

  1. Nagyon köszönöm Kata! Hogy mennyire szívesen csináljuk, azt mi sem bizonyítja jobban, hogy a lap alapítása óta ez a huszonegyedik szabad témás szám. Ezenkívül csináltunk füzetet Max Ernst szellemében, két kollektív naplót (22 nap, 16 nap), egyet Polaroidokkal, egyet a paralell univerzumokról, egy 2 kötetes Edgar Allan Poe és egy 3 kötetes Darwin emlékszámot és egyet, ahol a turisták és utazók közti különbséget tematizáltuk. Kedves alkotótársunk, Piermario Ciani halálára összegyűltünk megint egy füzet erejéig, 2008-ban pedig lett egy tisztán magyar szám, amelyben író is szerepelt erre az alkalomra készült 25-ször(!) kézzel leírt verssel és zenész is, egy kis single CD-vel. Több mint 200-an vettek részt eddig, abból kb.50 a kemény mag, mert vannak, akik a 2000-es első szám óta ott vannak majdnem minden kilométerkőnél. A sarkok és Izland kivételével minden kontinensen van legalább 3 darab "22" valakinél. Jó ebbe belegondolni.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...